شستن ابرو بعد از فیبروز و مراقبت بعد از میکرو ابرو

مراقبت بعد از فیبروز ابرو و میکرو | شستن ابرو بعد از فیبروز

ترمیم پوست پس از فیبروز ابرو دو مرحله‌ای است و نتایج نهایی پس از بهبودی کامل مشاهده می‌شود. روش "ترمیم خشک" که شامل نگهداری ابروها در حالت خشک برای ۱۰ روز است، به دست آوردن بهترین نتایج را تضمین می‌کند.


پوست هر فرد به شیوه‌ ای متفاوت ترمیم می‌یابد و بیشتر مشتریان پس ازاولبن مرحله فیبروز، دچار نواحی لکه‌ دار یا  کم‌ رنگی می‌شوند.مهم است بدانید که فیبروز ابرو دو مرحله‌ ای است و ترمیم ، فرآیند را کامل کرده و پس از بهبودی، نتیجه نهایی را خواهید دید.

بهترین نتایج از "ترمیم خشک"  نتایج زمانی حاصل می‌شوند که ابروهای خود را برای 10 روز آینده خشک نگه دارید!

نگه داشتن ابروها در حالت خشک باعث حفظ جزئیات بیشتر، رنگ بهتر و خطوط واضح‌ تر می‌شود، پس ارزش این کار را دارد.این کار شاید دشوار به نظر برسد، اما اگر به آن توجه کنید، امکان‌پذیر است.


مراقبت بعد از فیبروز ابرو و میکروبلیدینگ

در 48 ساعت اول بعد از فیبروز، برای تمیز کردن ابروهای خود از دستمال مرطوب بدون عطر مخصوص بچه 2 تا 3 بار استفاده کنید.

با استفاده از کرم مراقبتی که برای شما فراهم شده است، تنها در صورت نیاز و زمانی که ابروهایتان کشیده یا خشک احساس می‌شوند، از آن استفاده کنید.

یک لایه بسیار نازک از کرم را در یک جهت بمالید. و این همه چیزی است که باید در طول 10 روز آینده انجام دهید!

هنگام دوش گرفتن، صورت خود را مستقیماً زیر شیر آب قرار ندهید و تلاش کنید به آرامی موهایتان را شسته و صورت خود را تا حد امکان خشک نگه دارید.

دستمال کاغذی تمیز و خشک را برای خشک کردن ابروها در صورتی که تصادفاً خیس شدند، در دسترس داشته باشید.

همچنین دوش‌ها را کوتاه نگه دارید، زیرا بخار زیاد نیز می‌تواند به ابروها آسیب بزند. در صورت تمایل، می‌توانید از کلاه دوش برای پوشاندن هم موها و هم ابروهای خود استفاده کنید.

برای پوست نرمال 3 بار در روز و برای پوست چرب 6 بار در روز از کاغذ جذب‌ کننده چربی مستقیماً روی ابروها و سپس مناطق اطراف استفاده کنید، در طی 10 روز اول نیز این کار را انجام دهید.

برای حداقل 10 روز هیچ گونه لوازم آرایشی بر روی ابروهای خود قرار ندهید. این کار می‌تواند به ابرو آسیب زده و آن را خراب کند.

لطفا صبور باشید!

حداقل 10 روز پس از انجام عمل، از ورزش‌های سنگین یا تعریق خودداری کنید. اگر می‌خواهید بهترین نگهداری رنگ و جزئیات را داشته باشید، این مسئله بسیار مهم است.


شستن ابرو بعد از فیبروز

 در مورد شستن ابرو بعد از فیبروز باید بدانید که : هنگام شستن صورت، مطمئن شوید که آب را مانند معمول به صورتتان نپاشید. در عوض، برای شستن اطراف ابروها از دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب بدون عطر مخصوص بچه استفاده کنید و مطمئن شوید که ابروها خشک و تمیز باقی بمانند.
پس از 10 روز می‌توانید صورت خود را به طور معمول بشویید، از جمله ابروها، با یک شوینده ملایم مانند ستافیل.


در طی 10 روز اول، لطفاً از موارد زیر خودداری کنید:

  • تمام کرم‌ها (به جز کرم ترمیم‌بخشی که برای شما فراهم شده است)
  • تمام لوازم آرایشی (پایه آرایش) در ناحیه ابرو
  • ورزش‌هایی که باعث تعریق زیاد می‌شوند
  • سونا
  • ماساژ صورت و بخور - استنشاق بخار

در طول 30 روز پس از فیبروز ابرو،  از موارد زیر پرهیز کنید:

  • آفتاب‌گرفتن
  • استفاده از دستگاه سولاریوم
  • ترمیم‌های نوری
  • پیلینگ‌های شیمیایی
  • اسیدهای میوه
  • میکرودرم‌ابریژن
  • کرم‌هایی که حاوی عوامل بازسازی پوست هستند
  • ترمیم لیزری بر روی ناحیه ترمیم‌شده (مانند لیزر فراکسل یا IPL) - زیرا ممکن است رنگدانه‌ها را تخریب کرده و باعث سوختگی شوند
  • آنتی‌بیوتیک‌ها و ترمیم‌های هورمونی

در ادامه عکس فیبروز ابرو بعد از یک هفته و بعد از 40 روز را برای شما آماده کرده ایم .

عکس فیبروز ابرو


بیشتر بدانیم  : نوع پوست و تاثیر آن برا نتایج آرایش دائم، میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو


انتظار چه چیزی را از میکروبلیدینگ ابرو دارید ؟

بلافاصله بعد از انجام  میکرو، ناحیه میکرو شده تیره‌ تر  به نظر می‌رسد و ممکن است کمی پرتر هم نشان داده شود.این تیرگی می‌تواند تا یک هفته بعد از ترمیم ادامه داشته باشد، زمانی که فرآیند ترمیم اولیه در جریان است.

در دوره ترمیم اولیه، ممکن است پوسته پوسته شدن، خشکی یا پوست انداختن اتفاق بیفتد.اگر این اتفاق افتاد، پوسته‌ ها را نکنید و اجازه دهید پوست خشک به صورت طبیعی بریزد. این مسئله بسیار مهم است! اگر پوسته ها زودتر از موعد بیفتند، رنگدانه‌ها نیز همراه با آنها خارج می‌شوند!

فرآیند بهبودی کامل حدود 4 تا 6 هفته طول می‌کشد، که در آن زمان رنگ واقعی میکرو مشخص می‌شود.طی این فرآیند، میکروی شما نرم‌تر و کمرنگ‌تر می‌شود. صبور باشید، حتی اگر فکر می‌کنید رنگ زیادی از دست رفته است، زیرا پوست شما همچنان در حال بازسازی و لایه‌برداری طبیعی است.

 


آناهید : مرکز آموزش میکروبلیدینگ در کرج 


مراحل مختلف ترمیم و بهبود ابرو ها پس از میکروبلیدینگ

 روز اول - جزئیات دقیق، با کمترین قرمزی یا بدون آن روزهای 2 تا 4 - تیره‌تر و پررنگ‌تر به نظر می‌رسند زیرا یک لایه محافظ سبک یا پوسته تشکیل می‌شود.

این فقط موقتی است - نگران نباشید! روزهای 5 تا 12 - لایه محافظ به طور طبیعی لایه‌برداری می‌شود، پوسته پوسته شده و طی چندین روز می‌ریزد در حالی که پوست زیر آن ترمیم می‌شود. پوست تازه ترمیم یافته سفید است و پوششی مومی دارد، که باعث می‌شود ابروها خیلی روشن به نظر برسند. صبور باشید!

روزهای 10 تا 30 - پس از 10 روز می‌توانید به آرامی از آرایش ابرو استفاده کنید اگر نیاز داشته باشید.

رنگ به تدریج به زندگی بازگشته و دوباره به سطح می‌آید زیرا این پوست سفید جدید در جای خود قرار می‌گیرد و ترمیم می‌یابد. حداقل 4 هفته صبر کنید تا رنگ واقعی را ببینید، زیرا قدرت جدیدی به دست می‌آورد و فقط پس از 6 هفته است که ترمیم تکمیلی می‌تواند انجام شود.

ترمیم برای پر کردن لکه‌های روشن و همچنین برای بررسی واکنش پوست شما به فرآیند و رنگ انتخابی است.

این یک فرآیند دو مرحله‌ای است. ابروها پس از نوبت دوم واقعاً تکمیل شده به نظر می‌رسند بنابراین صبور باشید و به خاطر داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، نیاز به دو جلسه انجام کار است.

عکس فیبروز ابرو بعد از ترمیم


آموزش میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو با مدرک فنی حرفه‌ ای در آموزشگاه آناهید


چه کارهایی بعد از فیبروز و میکرو نباید انجام داد

  • می‌توانید به طور معمول دوش بگیرید یا حمام کنید، اما از قرار دادن صابون‌های تند، شامپوها و آب بر روی آنها خودداری کنید، زیرا این موارد می‌توانند به فرآیند پیوند که برای ثابت شدن رنگدانه‌ها در درم لازم است، آسیب برسانند.
  • از کندن یا خاراندن پوسته‌هایی که بعد از میکرو ایجاد می‌شوند، خودداری کنید. بهتر است این پوسته‌ها خود به خود بیفتند. اگر زودتر از موعد پوسته‌ها را بکنید، ممکن است جای زخم ایجاد شده و رنگ زودتر از حد معمول کمرنگ شود.  نکته مهم این است که وقتی پوسته‌ها می‌افتند، لایه نو و براقی از پوست زیر آن‌ها را می‌پوشاند. ممکن است به نظر برسد که میکرو کاملاً ناپدید شده، اما این فقط رویش پوست جدید است. در عرض یک تا دو هفته، خطوط  هاشور دوباره با رنگ روشن‌تری نمایان می‌شوند چرا که پوست در حال ترمیم و بازسازی است.

  • طی 10 روز اول به ناحیه میکرو شده هیچ گونه آرایشی نزنید. لوازم آرایشی هر نوع ممکن است با بهبودی و رنگ میکروی شما تداخل داشته باشد. پس از 10 روز اگر نیاز دارید، می‌توانید به آرامی آرایش را بر روی لکه‌های روشن بزنید.
  • از وازلین، نئوسپورین یا سایر محصولات مبتنی بر پترولیوم در حین ترمیم استفاده نکنید.
  • یک ماه پس از انجام روش، از بلیچ، تینت یا رنگ کردن ناحیه میکرو شده خودداری کنید.
  • در زمانی که ناحیه میکرو شده دارد ترمیم می‌شود، از گذاشتن هرگونه محصولات ضد آکنه مثل بنزوییل پروکسید یا سالیسیلیک اسید و یا کرم‌های سفیدکننده پوست مانند هیدروکینون روی این ناحیه خودداری کنید
  • در فرایند ترمیم میکروبلیدینگ از محصولات ضد پیری یا محصولات صورت حاوی الفا هیدروکسی‌ها (AHA)، رتین-آ، اسید لاکتیک یا گلیکولیک استفاده نکنید.
  • در حین ترمیم از نخ کشیدن، وکس زدن یا استفاده از محصولات حذف مو در ناحیه ترمیم شده خودداری کنید. می‌توانید پس از 4 هفته این کار را انجام دهید.
  • یک روز قبل از میکرو کردن و 10 روز پس از آن، از ورزش کردن و/یا تعریق زیاد خودداری کنید. تعریق زیاد باعث می‌شود خطوط مو تار شده و جزئیات از دست بروند.
  • دو هفته از قرار گرفتن در معرض آفتاب، استفاده از استخرها، جکوزی‌ها، سوناها یا سایر منابع آب خودداری کنید.
  • دو هفته صورت خود را زیر آب در وان یا زیر شیر دوش قرار ندهید.

منبع :https://chicagomicroblading.org/microblading-after-care/

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید