60 ایده کوتاه کردن مو باب 2024: بهترین مدل موهای باب

مدل کوتاهی مو باب 2024: مدل موی باب بلند و کوتاه

مدل موی باب، که همیشه در رده محبوب‌ترین‌ها قرار دارد، در سال ۲۰۲۴ هم همچنان طرفداران خود را دارد. ما انواع مختلف این مدل مو، از جمله نسخه‌های کوتاه، مدل‌های پریشان و بلند آن را برای امتحان کردن در این سال برگزیده‌ایم.


در حالی که روندهای مختلف مو ظهور و افول می‌کنند، مدل موی باب همچنان به عنوان یک انتخاب همیشگی باقی می‌ماند. این سبک کلاسیک، به‌ ویژه در نسخه‌های کوتاه‌ ترش، ممکن است جسورانه به نظر برسد اما برای توجه بیشتر به صورت و همچنین راحتی در نگهداری به دلیل حجم کمتر مو معروف است.

با این حال، پیش از تصمیم‌گیری برای یک تغییر مهم مانند انتخاب مدل موی باب، انجام تحقیقات دقیق ضروری است. درک سبک‌ها و طول‌های مختلف موی باب اهمیت دارد، همانطور که آرایشگر مو، لورابت کابوت توضیح می‌دهد. به طور سنتی، مدل موی باب یک کوتاهی است که تا خط گردن بریده می‌شود و معمولاً در امتداد خط فک قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر، تعریف مدل موی باب توسعه یافته و بسیاری از آرایشگران مو، لاب‌هایی به طول شانه یا باب‌های بلند را نیز در دسته‌بندی مدل‌های باب قرار می‌دهند.

طول ایده‌آل موی باب بستگی به سلیقه فردی دارد. مدل‌های باب می‌توانند در طول‌های مختلف باشند و ارائه طیفی از سبک‌های شیک و صاف تا برش‌هایی که می‌توان روزانه به شکل‌های مختلف درآورد، امکان‌پذیر است. انتخاب طول باید با سبک شخصی و سطح تنوع مورد نظر شما از مدل مویتان هماهنگ باشد.

جدیدترین مدل موی  باب

 

کدام مدل موی باب برای فرم صورت من بهتر است؟

مدل موی باب برای هر شکل صورتی مناسب است و به عنوان یکی از سبک‌هایی شناخته می‌شود که به همه می‌آید. جنیفر کوراب، آرایشگر موی مشهور، می‌گوید: «یک مدل موی باب کلاسیک که طول آن بین چانه و شانه‌ها قرار دارد، روی هر نوع شکل صورتی زیبا به نظر می‌رسد. می‌توانید مدل باب را با طول‌ها و بافت‌های مختلف شخصی‌سازی کنید تا به سبک فردی شما بخورد.»

برای مثال، اگر شکل صورت شما گرد است، کابوت می‌گوید که داشتن مدل موی باب می‌تواند ویژگی‌های صورت شما را بلندتر نشان دهد. اگر شکل صورت شما بیضی است، دن ویلیامز، متخصص آرایش مو و رنگ‌کاری، یک مدل باب خنثی به طول چانه با موج‌ها را توصیه می‌کند. او می‌گوید: «شما واقعاً می‌خواهید بافت مو را برجسته کرده و موها را کمی بیرون بکشید تا با فرم فک بلند شما هماهنگ شود.»

برای افرادی با صورت به شکل قلب، که با پیشانی و گونه‌های پهن و فک و چانه باریک تعریف می‌شود، ممکن است یک مدل موی باب کوتاه که در ناحیه فک به بیرون خمیده شود، مناسب باشد. میشل کلیولند، متخصص رنگ مو و صاحب سالن آرایشگاه Hair Addict، می‌گوید: «بهترین گزینه یک مدل باب یا لاب به طولی است که ناحیه اطراف فک باریک شما را باز می‌کند. از مدل‌های کوتاهی که چانه را محصور می‌کنند، مانند باب فارغ‌التحصیلی، خودداری کنید.»

اگر صورت شما شکل مربعی یا مستطیلی دارد، گلن الیس، آرایشگر موی مشهور، مدل موی باب فرانسوی به طول شانه یا لاب با فرق‌های خنثی را توصیه می‌کند. او می‌گوید: «افرادی که صورت مربعی‌تری دارند، معمولاً برش‌های کوتاه‌تر پیشنهاد می‌شود زیرا مدل‌های بلندتر ممکن است طول صورت را برجسته کنند تا اینکه آن را تکمیل کنند.»

آموزش کوتاهی مو کرج

چگونه مدل موی باب را حفظ کنیم

نگهداری از مدل موی باب نیازمند مراقبت‌های خاصی است. دیمیتریس جیانتوس، آرایشگر موی مشهور، تأکید می‌کند که داشتن مدل باب به مراقبت و توجه نیاز دارد. این به معنی انجام کوتاهی‌های مرتب و یا تمیز کردن نوک موها هر چهار تا شش هفته است تا ظاهری تازه حفظ شود. با این حال، این به این معنا نیست که مدل موی باب به طور کلی سبکی پرمراقبت است. جیانتوس می‌گوید: «موهای شما از قبل به سبک مورد نظر بریده شده‌اند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید شستشو، خشک کردن با سشوار و مدل دهی مطابق میلتان است.»

آیا احساس الهام گرفتن می‌کنید؟ از مدل‌های جدید و مدرن گرفته تا کلاسیک‌های همیشگی، 60 ایده برای مدل موی باب را ببینید.

 

مدل مو باب کلاسیک

مدل مو باب کلاسیک

مدل موی باب کلاسیک به حق به عنوان الگوی اصلی شناخته می‌شود و تقریباً غیرممکن است که در انتخاب آن اشتباه کنید. دیمیتریس جیانتوس می‌گوید: «من همیشه از یک مدل باب کلاسیک حمایت می‌کنم. با یک مدل موی باب کلاسیک، طول مو بین چانه و شانه‌ها قرار می‌گیرد. من این طول را دوست دارم زیرا روی هر شکل صورتی زیبا به نظر می‌رسد.» او ادامه می‌دهد: «زیبایی مدل باب در این است که می‌تواند بسیار متنوع باشد. من شخصاً ظاهر یک مدل باب کلاسیک، تمیز و با طول یکسان را دوست دارم.»

مدل مو بلانت باب

آرایشگر مو، چریلین فاریس می‌گوید: «ما شاهد تعداد زیادی از سلبریتی‌ها و دختران محبوب بوده‌ایم که به نفع یک مدل کوتاه و سرگرم‌کننده که شانه‌ها را پاک می‌کند، طول موهای خود را کوتاه کرده‌اند. این تغییر، که اغلب بسیار شدید است، بازیگوشانه است اما همچنین حسی از ظرافت را به همراه دارد.» یکی از نمونه‌های این مدل، سائورسی رونان است که به تازگی مدل موی کوتاه و تیز خود را به نمایش گذاشته است. این سبک برای موهای نازک بهترین به نظر می‌رسد.


 

مدل مو باب فرانسوی

مدل مو باب فرانسوی

بر اساس گفته‌های جیانتوس، مدل موی باب فرانسوی که اخیراً محبوب شده است، نسخه‌ای کوتاه‌تر از مدل باب است که شامل لایه‌های نازک و دور چهره است. او می‌گوید: «این مدل را می‌توان نسخه‌ای کم‌ساختارتر از مدل باب سنتی در نظر گرفت.» او ادامه می‌دهد: «به نظر من، مگان فاکس یک نمونه عالی از چگونگی به خوبی به تصویر کشیدن این سبک است.» برای ایجاد یک بیانیه جسورانه، می‌توانید این سبک را با رنگ موی آتشین امتحان کنید.


مدل مو باب سوپر مدل دهه 90

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های موی باب امسال، مدل باب سوپرمدل‌های دهه 90 است. مارک منا، آرایشگر موی مشهور، می‌گوید: «این برش دارای خط و طول موی باب است، اما لایه‌های بالایی بافت بیشتری دارند، بنابراین سبک‌تر بوده و راحت‌تر حرکت می‌کند.» او تأکید می‌کند که مدل باب سوپرمدل دهه 90 راهی آسان و شیک برای افزودن فوری حجم و بافت به موهای کوتاه است.

مدل مو باب ایتالیایی

 

مدل مو باب ایتالیایی

مدل موی باب ایتالیایی، که به خاطر سبکی و آسانی در حالت دادن مشهور است، همانند اروپایی مدل باب فرانسوی است. تفاوت آن چیست؟ این مدل بلندتر و پرتحرک‌تر است و دارای لایه‌های بیشتری است، چهره‌ای که جیانتوس برای مدل موی بلوند و موج‌دار مردیث داکسبری ایجاد کرده است.

 

باب برش خورده

جاستین تووز-وینسیلیون، حامی مفهوم زیبایی اصیل و آرایشگر موی سلبریتی‌ها، به مدل موی باب اسلایس به عنوان یکی دیگر از مدل‌های شیک باب اشاره می‌کند. او می‌گوید: «این مدل با شکل برش تند و قوی و انتهای متراکم خود، بیانیه‌ای قدرتمند ایجاد می‌کند.» او توضیح می‌دهد که این مدل مو شبیه به مدل باب خنثی است، اما نوک‌های آن حتی پرتر باقی می‌ماند تا بیشترین توهم حجم و تراکم را فراهم کند. او تأکید می‌کند که این مدل برای همه انواع مو کاربرد دارد، اما برای افرادی با موهای ضخیم بهترین است.

مدل مو باب پروانه

 

مدل مو باب پروانه

مدل موی باب پروانه‌ای، که جنا اسپینو، آرایشگر مو در سالن مکسین، آن را به عنوان «بسیار لایه‌لایه و پریشان، با لایه‌های کوتاه‌تر در بالای سر و اطراف تاج» تعریف می‌کند، یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار است. این لایه‌های کوتاه تا حدی شبیه بال‌های پروانه هستند، به همین دلیل نام این برش زیبا انتخاب شده است.

اسپینو در مورد این برش می‌گوید: «لایه‌های کوتاه‌تر در بالا به لایه‌های بلندتر در پایین ترکیب می‌شوند. لایه‌های کوتاه‌تر در چانه یا پایین‌تر از آن قرار دارند و لایه‌های بلندتر کمی پایین‌تر از شانه‌ها می‌افتند.» نتیجه این است که بافت، حرکت و حجم زیادی به مو اضافه می‌شود.


مدل مو پتی باب

 

مدل مو پتی باب

مدل موی "پتی باب"، که توم اسمیت، آرایشگر موی مشهور و مدیر خلاقیت بین‌المللی رنگ مو در Evo Hair، آن را خواهر شیطان‌تر مدل باب فرانسوی می‌داند، گزینه خوبی برای کسانی است که در حال رشد دادن موهای خیلی کوتاه خود هستند.

او می‌گوید: «این برش زاویه و کانتور ایجاد می‌کند، که دقیقاً چیزی است که در مراحل دشوار رشد موهای کوتاه وجود ندارد.» اسمیت ادامه می‌دهد: «اگر بافت موی شما نازک‌تر است یا با گذشت زمان نازک شده، این برش یکی از بهترین برش‌هایی است که می‌توانید برای افزایش ضخامت بصری و حجم موهایتان انتخاب کنید.»


مدل موی باب بلانت

مدل موی باب بلانت

اگر به دنبال چیزی کمی بلندتر هستید، یک مدل باب بلند و خنثی همچنان اظهارنظری قدرتمند می‌کند بدون اینکه نیاز باشد طول زیادی از مو را قربانی کنید و به‌ویژه برای موهای نازک زیبا به نظر می‌رسد. آن را با یک مدل موی جانبی عمیق همراه کنید، همانطور که در میندی کلینگ دیده شده است.

تام اسمیت می‌گوید: «این مدل برای کسانی با صورت‌های گردتر، پهن‌تر یا به شکل قلب ایده‌آل است. مدل باب بلند در طول سال بیشتر و بیشتر محبوب شده و تکامل نهایی این شکل دارای طرف‌های صاف‌تر و انتهای نرم‌تر است.» او ادامه می‌دهد: «این تقریباً به یک مدل 'کوتاه' بلند رسیده است به لطف نبود خطوط خنثی.»


مدل مو شگی لوب

 

مدل مو شگی لوب

یک گزینه دیگر، مدل باب شگی یا لاب شگی است که طول زیبای لاب را با لایه‌های دور چهره مدل شگ ترکیب می‌کند تا یک سبک حجیم و خاص ایجاد شود.

گلن الیس می‌گوید: «لایه‌های نرم برای موهای بلند می‌توانند به تعادل عرض گونه‌ها کمک کرده و ظاهری متناسب‌تر ایجاد کنند.» او اضافه می‌کند: «لایه‌ها می‌توانند در طول مو اضافه شوند یا به طور خاص دور صورت.» این سبک با ایجاد بافت و حرکت، به موها جلوه‌ای مدرن و جذاب می‌بخشد.


مدل مو باب جذاب

 

مدل مو باب جذاب

مدل موی باب دخترانه‌ی خاص، هم برشی تیز و زنانه است و هم به نگهداری آسان شهرت دارد. این مدل مو واقعاً به شکل بهترین ویژگی‌های موی دخترانه‌ی بی‌دردسر و جذاب است. مارا روزاک، آرایشگر موی مشهور و بنیان‌گذار خط مراقبت از موی Rōz، که این سبک را برای اما استون ایجاد کرده است، می‌گوید: «مدل باب دخترانه‌ی خاص، بدون زحمت و کمی بلندتر در جلو برای ایجاد ابعاد ظریف است.»

برای برش موی خود، روزاک توصیه می‌کند که عکسی از مدل باب دخترانه‌ی خاص را به آرایشگر خود نشان دهید و همچنین درخواست کنید که طول مو در جلو کمی بلندتر از بقیه باشد. به آن فکر کنید که گویی مدل باب A-شکل است، اما شیک‌تر. او تأکید می‌کند: «برای تعریف و حرکت بدون زحمت درخواست کنید.»


مدل موی باب کلاسیک پرپی

 

مدل موی باب کلاسیک پرپی

"مدل موی برتر، مدل باب دهه 90 با الهام پرپی است"، می‌گوید کیرون جاستین، آرایشگر موی مشهور، که به مدل موی هیلی بیبر به عنوان یک نمونه عالی از این سبک اشاره می‌کند. او اضافه می‌کند که این مدل نه تنها یکی از مدل‌های موی مد روز است، بلکه بسیار چندکاربردی و قابل پوشیدن نیز می‌باشد. او تأکید می‌کند: «این مدل کلاسیک، که بسیار کم‌ مراقبت و چندمنظوره است، می‌تواند در چند ثانیه از طبیعی به شیک تغییر کند و برای اکثر بافت‌های مو مناسب است.»

مدل موی باب پیکسی

 

مدل موی باب پیکسی

جاستین اضافه می‌کند که می‌بیند بسیاری از سلبریتی‌ها اکنون ترجیح می‌دهند مدل‌های موی کوتاه‌تر، لایه‌لایه و با بافت را انتخاب کنند. او می‌گوید: «ما این روند را زیاد در صحنه‌های مد مشاهده کرده‌ایم، و سپس با بازگشت مدل‌های معروف پیکسی و بیکسی، که ترکیبی از مدل‌های باب و پیکسی است، وارد بازار اصلی شد.»

 

مدل موی لوب فرانسوی

اگر مدل باب فرانسوی برای شما کمی خیلی کوتاه یا دراماتیک است، می‌توانید با یک مدل لاب فرانسوی شروع کنید. الیس به‌خصوص این مدل موی متوسط را برای افراد با صورت‌های مربعی و مستطیلی توصیه می‌کند. او می‌گوید: «من مدل‌هایی به طول شانه یا کوتاه‌تر را توصیه می‌کنم. یک لاب زیبا عالی است یا حتی یک باب فرانسوی کوتاه‌تر.»

 

مدل موی باب برگردان flipped

مدل موی باب به طول شانه با نوک‌هایی که به بیرون خمیده‌اند برای افرادی با صورت‌های به شکل قلب و کسانی که می‌خواهند ناحیه اطراف فک خود را بازتر نشان دهند، ایده‌آل است. این مدل مو بسیار دوست‌ داشتنی، با حال و هوای  زیبا است.


 

مدل موی باب فرانسوی

مدل موی باب بدون آرایش، که در واقع یک نسخه با بافت و ظاهر زنده‌تر از مدل باب فرانسوی است، شیک، جسورانه و به طور شگفت‌انگیزی کم‌مراقبت است. این موضوع تعجب‌آور نیست که بسیاری از سلبریتی‌ها عاشق این سبک شده‌اند: هیلی بیبر، آبری پلازا، کورتنی کارداشیان بارکر، سابرینا البا و دیگران در طی چند ماه گذشته همگی مدل موی باب بدون آرایش را امتحان کرده‌اند.

 

مدل موی باب ساید سوئیپت Side-Swept Bob

وقتی که مدل موی جانبی نسل هزاره با امواج کلاسیک هالیوودی ترکیب می‌شود، مدل موی باب طرفی رترو به وجود می‌آید - و این سبک واقعاً بی‌نقص است. این سبک، که برای لورا هریر مدل مویی برگزیده است، برای همه انواع مو و شکل‌های صورت جذاب و مناسب است.

 

مدل موی باب خرد

جنا اورتگا، ستاره سریال "چهارشنبه"، با مدل موی باب خردشده‌ای ظاهر شده است که انتظار می‌رود به یک سبک بسیار محبوب تبدیل شود. دیوید استنول، آرایشگر مویی که این مدل باب با بافت را ایجاد کرده، به مجله گلمور انگلیس گفته است: «حتی اگر خردشده و شاید با تیغ ایجاد شده باشد، اطمینان حاصل کنید که همچنان تعادل و تقارن داشته باشد.»

این اظهار نظر نشان می‌دهد که حتی در مدل‌های موی پیچیده و خلاقانه، هنرمندانه بودن و حفظ تعادل و تقارن همچنان اهمیت دارد.


 

مدل موی باب ولف کات

مدل موی ولف کات یا "گرگی" در سال 2022 به شدت محبوب شد و همچنان رو به رشد است. نسخه باب این مدل مو، نگاهی نرم‌تر به مدل موی شگ است که با تکیه بر لایه‌های بلند و خردشده برای قاب‌بندی صورت طراحی شده است.


 

مدل موی لوب ساید سوئیپت Side-swept Lob

اگر نمی‌خواهید طول زیادی از موهای خود را از دست بدهید، این مدل باب بلند یک جایگزین عالی است. برای تنوع، می‌توانید فرق‌های خود را بلند نگه دارید تا در صورت نیاز بتوانید آن‌ها را به طرف کنار بکشید.

 

مدل موی باب کرلی گرد

برای برجسته کردن حجم طبیعی موهای خود، می‌توانید از مدل مویی گرد و ابری‌شکل استفاده کنید. برای حفظ شکل و کنترل وز مو، استفاده از یک کرم سبک مانند JVN Air Dry Cream توصیه می‌شود. این محصول به حفظ شکل مو کمک کرده و وز مو را کنترل می‌کند.

در ادامه بخوانید: 60 بهترین مدل مو و مدل موی باب کوتاه  


 

 

مدل موی باب با پین

یک مدل باب نامتقارن با استفاده از سنجاق‌های کوچک مو می‌تواند بسیار جذاب و مدرن به نظر برسد. آرایشگر مو، لیسی ردوی، این طراحی پیچیده را ایجاد کرده است، با جمع کردن موها پشت گوش برای مدل موی کوتاه سارا پالسون.


مدل موی باب مارپیچ یا کویلی


 

مدل موی باب خطی


 

چتری های پشمالو 

 

ایمو باب 

 

باب بزرگ شده 

 

 

باب فرفری تیز 

 

باب یک قد 

 

 

باب لایه ای 

 

 

 

قیطان باب عقب رانده شده 

 

باب گرد

 

 

باب جانبی

 

درام باب 

 

باب بریده شده

 

باب بافته شده

 

شگی لوب 

 

باب نامتقارن 

 

دیانا مدرن 

 

Bettie Page Bangs 

 

تکه باب 

 

 

شارپ باب 

 

باب منحنی 

 

 

باب مواج

 

باب گرد

 

باب فوق العاده کوتاه 

 

فولانی قیطان باب

 

شیو

نکات صورتی

 

باب پشمالو 

 

فر کامل 

 

باب پلاتینیوم

 

باب موج نو 

 

سوپ جانبی

 

مینی چتری پرده ای 

 

محصول دهه 90 

 

چتری بچه 

 

مدل مو باب مخروطی 

 

باب بافته های چند رنگ

 
 
 

منبع https://www.glamour.com/gallery/bob-haircuts-and-hairstyles

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید