کوتاهی موی فید : انواع و نکات مهم در مورد نحوه انجام آن

مدل موی کوتاه در حال حاضر برای همه جنسیت‌ها مورد تقاضا است، چه مدل موی کلاسیک با قیچی برای مردان، چه مدل موی کوتاه برای زنان، چه مدل موهای کم رنگ و کم رنگ. وقتی نوبت به کوتاهی موی محو شده روی پوست می‌شود، بزرگترین چالش پیدا کردن روش مناسب برای هر مشتری است. این مدل های موی ظریف مطمئناً برای افراد ضعیف مناسب نیست و نیاز به دانش، دقت و مهارت دارد.


 

بنابراین قبل از شروع کوتاهی موی فید، مطمئن شوید که بهترین گیره موی خود را انتخاب کرده، قیچی خود را تیز کنید و به خواندن ادامه دهید تا با این آموزش فیدشدن پوست برای حرفه ای ها، مهارت های خود را کامل کنید.

کوتاهی موی فید چیست؟

مدل موی "فید" یا "محو" یک مدل موی پیشرفته است که بسیار نزدیک به پوست سر است، که در آن مقدار مو به تدریج از پشت سر تا بالای سر از کمتر به بیشتر افزایش می یابد. شکل بالای مو و تغییر ارتفاع موها می تواند با مدل های موی فیدپوست متفاوت باشد و می تواند بر اساس ترجیحات مشتری شکل بگیرد. با این حال، این برش‌ها معمولاً دارای موهای بسیار کوتاه در پشت هستند - معمولاً در حالت "صفر" با قیچی یا تیغ - و به سمت بالای سر و کناره‌ها افزایش می‌یابند.

چه کسانی می توانند موهایشان را فید کنند؟

این سبک تمیز و مدرن برای همه انواع مو مناسب است، صرف نظر از این که پوست کم رنگ، متوسط ​​یا کم رنگ باشد. مدل موی فیدکننده پوست که در ابتدا در دهه 60 به عنوان یک مدل موی مردانه ایجاد شد، در سال های اخیر به شدت تغییر کرده است و برای همه جنسیت ها و جنسیت های ناسازگار مناسب است . این مدل موی مد روز اکنون می تواند مکمل هر هویت جنسی یا گرایش جنسی باشد و به طور گسترده ای به عنوان یک مدل موی تراشیده قدرتمند در نظر گرفته می شود. این واقعاً سبکی است که هیچ حد و مرزی نمی شناسد.

برش‌های فیدشدن پوست را می‌توان روی موهای مجعد و صاف ایجاد کرد و برای موهای نازک نیز به شدت توصیه می‌شود ، زیرا فیدشدن موها را در بالا بلندتر می‌کند و بلافاصله ظاهر حجم بیشتری را ایجاد می‌کند. برای موهای مجعد ، می توان با آندرکات بازی کرد، با "پنهان کردن" فیدشدن زیر موهای بلندتر مشتری. خبر خوب این است که صرف نظر از اینکه چه کسی با این برش وارد سالن شما می شود، راهی برای ایجاد چیزی خاص وجود دارد.

4 نوع کوتاهی موی فیدکننده پوست

اگرچه شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، اما مدل‌های موی فیدپوست در انواع مختلفی وجود دارند. هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین نوع اصلاح پوست برای مشتری خود، به یاد داشته باشید که نوع موی فرد و همچنین شکل و اندازه سر آنها را در نظر بگیرید. در زیر متداول ترین انواع کوتاهی موی فیدکننده پوست آورده شده است:

1. کوتاهی موی کم رنگ با پوست بالا

این تنوع از مدل موی فیدپوست دقیقاً زیر تاج قرار می گیرد و طرفین آن به انحنای سر بریده می شود. فیدشدن پوست بالا دارای کوتاه ترین گزینه فیدشدن پوست برای کوتاه کردن موها در طرفین و پشت است. این نوع مدل برای ترکیب کنتراست زیبا عالی است و به شما این امکان را می دهد که واقعاً بالای موها را برجسته کنید.

2. کوتاهی موی میانی پوست

مدل موی فیدمیانی با شروع از وسط سر مشتری، در اطراف شقیقه ها، و مایل شدن به سمت پایین برای ایجاد یک شکل مشخص "قطره" ایجاد می شود . بلندترین موها تا تاج کوتاه می شود. این ظاهر را می توان برای هر سبکی سفارشی کرد و به طور کلی برای اکثر مردان بسیار جذاب است.

3. کوتاهی موی مخروطی

این تنوع از مدل موی فیدپوست یک مدل موی کلاسیک مطلق و از نمادین ترین مدل موهای موجود است. مدل‌های موی فیدنواری تمیز، بی‌زمان، کم تعمیر و نگهداری هستند و برای موقعیت‌های رسمی و غیررسمی جذاب هستند. موها در بالا بلندترین هستند، با کم رنگ شدن تدریجی در طرفین و پشت که به تدریج کوتاهتر می شوند و در نهایت با پوست مشتری ترکیب می شوند. معمولاً دارای یک فیدشدن ظریف، سریع و طول متوسط ​​در بالا است. ناحیه پشت گوش مشتری معمولاً کوتاه می شود و بعداً با استفاده از یک خط تمیز و مشخص صیقلی می شود. همچنین می‌توانید بر اساس ترجیحات مشتری سفارشی کنید که می‌خواهید مدل موی فیدمخروطی شما چقدر تدریجی باشد.

4. کوتاهی موی کم رنگ

با کم رنگ شدن پوست ، قسمت بالایی مو با طولانی‌تر کردن موها در مرکز قرار می‌گیرد و چتری‌های پومپادور یا چتری‌های بسیار بلند ایجاد می‌کند . بقیه موها به تدریج فیدمی شوند و کوتاه تر می شوند، با رنگ پریدگی بسیار کم روی پشت و نزدیک به لبه ها و گوش ها. این نوع برش به دلیل تضاد شدید بین قسمت بالایی بلندتر و بقیه موها، گاهی اوقات به عنوان سبک "زرو فیدشدن" یا "فیدشدن طاس" نیز شناخته می شود.

چگونه یک مدل موی فیدکننده  انجام دهیم

مرحله 1: موها را آماده و تقسیم کنید

ابتدا موها را خیس کرده و قسمت بالایی را از کناره ها و پشت موها تقسیم کنید. بخش های عالی ایجاد کنید و قسمت بالایی را با کلیپ ها سنجاق کنید. این کمک می کند تا برش بعدا آسان تر شود.

مرحله 2: پیرایش را با یک عدد متوسط ​​شروع کنید

برای اطمینان از برش یکنواخت ، باید با استفاده از عدد دو (بسته به گیره 6 میلی متری) شروع به پیرایش کنید . اگر مشتری مایل به فیدشدن پوست است (با نمایان شدن پوست)، عدد کمتری را امتحان کنید و این کار را در پهلوها و پشت تکرار کنید تا به نقطه‌ای برسید که نمی‌توانید از شانه استفاده کنید. کلیپرها را روی صفر قرار دهید تا کاملا تمیز شوند.

مرحله 3: خط FADE را ایجاد کنید

در مرحله بعد، خط فیدشدن خود را با توجه به تخصص خود و ترجیح فردی که برش را دریافت می کند، ایجاد کنید. " خط محو" جایی است که از موهای تراشیده شده به موهای بلندی که با قیچی کوتاه می شوند، تبدیل می شوید. اگر در این مرحله مطمئن نیستید، به یاد داشته باشید که فیدشدن پوست میانی همیشه یک توصیه عالی برای مشتریان شما است. این گزینه کلاسیک برای همه نوع مو و جنسیت جذاب است .

مرحله 4: حرکت

با برش های فیدپوست، مچ دست شما بهترین دوست شما خواهد بود. از پایین ترین نقطه، گیره ها را روی سر مشتری فشار دهید و نوک شانه را به آرامی به سمت بالا فشار دهید . مطمئن شوید که قدرت خود را به دقت کنترل کنید تا به طور تصادفی هیچ مویی بیرون نیاید.

مرحله 5: پاکسازی

در این مرحله، زمان پاکسازی خط فیدشدن است . این کار را می توان با استفاده از قیچی و ابزارهای مختلف مانند پشت بند با تیغ (اختیاری) و لبه های کناری با توجه به استایل انجام داد. در صورتی که مشتری ریش دارد، همیشه یک فیدکننده برای سوزش پهلو قرار دهید.

مرحله 6: قسمت بالایی را کامل کنید

قسمت بالایی مدل موی شما تا حد زیادی به نوع مو و مدل منحصر به فرد فرد بستگی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید لایه‌های بیشتری برای موهای ظریف اضافه کنید تا ظاهری حجیم داشته باشید، یا برای موهای مجعد، چتری‌های بزرگ در سرتاسر پیشانی اضافه کنید.

مرحله 7: خشک کنید و حالت دهید

در نهایت، زمان آن رسیده است که با استفاده از محصولاتی مانند فوم های حالت دهنده یا واکس، ظاهر خود را جلا دهید . یکی از سبک‌های ضروری که برای مدل‌های موی فیدتوصیه می‌کنیم، Style Masters™ Creato r Fiber Wax ™ است تا استایلی عالی ایجاد کنید. این واکس موی مجسمه‌سازی، پوشش‌های بافت‌دار، حجاری‌شده و مشخصی را ارائه می‌کند - بدون اضافه کردن وزن یا باقی‌مانده.

منبع : https://www.revlonprofessional.com/blog/how-to-do-a-skin-fade-haircut/

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید