راهنمای نمودارهای رنگ مو: چگونه اعداد و حروف را بفهمیم

راهنمای نمودارهای رنگ مو: چگونه اعداد و حروف را بفهمیم

نمودار رنگ مو ابزار کلیدی هر رنگ مو خوب است. از همان ابتدا، برای یادگیری فهرست نویسی، تمایز و درک رنگ ها و سایه های مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه دلخواه مشتری مفید است. درک صحیح و استفاده از این نمودار رنگ مو به دستیابی به رنگ های ظریف مانند بلوندهای درخشان یا خاکستری زیبا کمک می کند. مهم نیست در کجای حرفه خود هستید، این نکات و ترفندها را دنبال کنید تا به شما در درک این ابزار مفید و کاربردهای فراوان آن کمک کند.


سیستم شماره گذاری نمودار رنگ مو چگونه کار می کند؟

نگاه کردن به نمودار رنگ برای اولین بار می تواند کمی دلهره آور باشد. خوشبختانه، با این دستورالعمل های ساده، درک کامل آن نیازی به پیچیده نیست و به شما کمک می کند تا کار شما تا حد امکان بی عیب و نقص باشد. در زیر مهمترین عواملی را که باید هنگام نگاه کردن به اعداد و حروف در نمودار رنگ مو در نظر داشته باشید آورده شده است.

شماره اول: عمق یا رنگ پایه 

بیایید ابتدا نگاهی به سیستم شماره گذاری رنگ مو و اعدادی که باید درک کنید بیندازیم. از 1 تا 10، این عدد اول سطح عمق یا رنگ پایه را نشان می دهد . اینها رنگهای طبیعی هستند که نه گرم هستند و نه سرد. برای درک این موضوع در دنیای واقعی، تیره ترین رنگ مو (مشکی) 1 و بلوند روشن 10 است. قفل های قهوه ای رنگ از سطح 2 تا سطح 5 (قهوه ای تیره تا قهوه ای روشن) و سطح 6 به بالا هستند. سایه های بلوند را بپوشانید. برخی نمودارها حتی تا سطح 12 هم بالا می روند که فوق العاده بلوند در نظر گرفته می شود.


اولین عدد اعشاری: زنگ های اولیه 

اولین عددی که بعد از اعشار می آید، تن را نشان می دهد ، که بر رنگ آمیزی غالب است. برای مثال، 6.1 Revlonissimo Colorsmetique™ Cools به این معنی است که پایه 6 بلوند تیره و 0.1 رنگ سرد "خاکستر آبی" است.

اعداد اعشاری دوم و سوم: رنگ های ثانویه 

اگر عدد اول پایه و اعشار اول تون باشد، اعشار دوم صدای ثانویه است . گاهی اوقات، شما همچنین ممکن است یک اعشار سوم را پیدا کنید. برای مثال، رنگ 6.41 از Revlonissimo Colorsmetique™  یک پایه بلوند تیره، با رنگ مسی و رنگ خاکستری است. وقتی عدد سومی وجود دارد، نشان دهنده سایه ای است که کمترین تأثیر را روی رنگ دارد. این مهم است که هنگام رنگ آمیزی برای بهترین نتیجه رنگ آمیزی به این نکته توجه داشته باشید.

حروف

هنگام خواندن نمودار رنگ مو، گاهی اوقات ممکن است با حروف همراه اعداد برخورد کنید . با این حال، اینجا در Revlon Professional، ما از حروف برای تعریف سایه/رنگدانه استفاده نمی کنیم. در عوض، ما از حروف برای نمایش عملکرد رنگ خاص در محدوده محصولات خود استفاده می کنیم . به عنوان مثال، اگر با "IB" روبرو شدید، این نشان دهنده "بلوند شدید" است (نشان می دهد که این رنگ ها رنگ های بلوند بلند بالا هستند). و به عنوان مثال دیگر، حروف "MN" نشان می دهد که این سایه ها دارای حداکثر قدرت خنثی کننده هستند.

چگونه اعداد نمودار رنگ مو را بخوانیم 

یکی از ضروری ترین حقایقی که باید به خاطر بسپارید این است که زنگ های طبیعی همیشه خنثی خواهند بود ، به این معنی که اعداد اعشاری به دنبال آنها نخواهند بود. در برخی موارد، مانند نمودار R evlonissimo Colorsmetique™ ، حروفی مانند 6SN وجود دارد. در اینجا چند مثال برای کمک به درک بهتر این مفهوم در نمودارهای رنگ مو آورده شده است:

زنگ های سرد : این ها زنگ هایی هستند که اولین رقم اعشار 0.1 (خاکستر آبی)، 0.2 (مروارید بنفش خاکستری ارغوانی)، 0.7 (خاکی سبز)، 0.8 (قهوه ای خاکستری مروارید)، یا 0.9 (آبی خاکستری ملایم) است. ).
زنگ های گرم : این ها زنگ هایی هستند که اولین رقم اعشار آنها 0.3 (طلایی)، 0.4 (مس)، یا 0.6 (قرمز) است.
رنگ‌های خنثی قهوه‌ای-قرمز : در این مورد، تن .5 خنثی (ماهون) است و همیشه با برخی از رنگ‌های قبلی همراه است تا سایه دلخواه را به آن بدهد.
وقتی رنگی با دو اعشار می بینید - مانند سایه 7.44 از  Coppers - شدت بالاتری را در آن تن خاص نشان می دهد. در این مورد، بلوند مسی با شدت متوسط ​​است.


با این اعداد، رنگ‌ها باید بتوانند رنگ مو را خنثی کنند تا رنگ‌های ناخواسته ظاهر نشود . نمودار رنگی همچنین نشان می دهد که کدام تن ها مکمل هستند و کدام ها مکمل یکدیگر نیستند. به عنوان مثال، اگر مشتری موهای قهوه‌ای روشن را می‌خواهد که از رنگ‌های نارنجی متمایل شوند، بهتر است از رنگ 5.1 (قهوه‌ای خاکستری روشن) استفاده کنید تا به خنثی کردن این سایه‌ها کمک کند. و از آنجایی که چرخ رنگ چیزی است که شما به عنوان یک متخصص مو به صورت روزانه از آن استفاده خواهید کرد، حفظ کردن آن ایده بسیار خوبی است.


با تمرین و فداکاری، استفاده از نمودارهای رنگی برای مو به قدری آشنا می شود که تنها با یک نگاه به موهای مشتری، قادر خواهید بود فوراً تفاوت های ظریف را شناسایی کرده و درک کنید و سایه های ایده آل را برای بهترین گزینه پیشنهاد دهید. 

و به یاد داشته باشید: نتایج نهایی رنگ همیشه ترکیبی از رنگدانه های رنگ سایه انتخابی شما، همراه با رنگدانه های طبیعی یا خاص موجود در مو خواهد بود . به همین دلیل، دانش رنگ سنجی و نمودار رنگ برای همه آرایشگرهای مجرب، ضروری است تا بتوانند مشاوره دقیق رنگ را با هر مشتری انجام دهند (و هر بار بهترین نتایج رنگ ممکن را دریافت کنند).


منبع : https://www.revlonprofessional.com/blog/how-to-understand-the-numbers-and-letters-on-hair-color-charts/

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید