نکات مهم برای مدل موی لیر

چگونه گام به گام موها را به صورت لایه ای کوتاه کنیم: نکات مهم برای مدل موی لیر

"من می خواهم موهایم لایه لایه شود ." برای آرایشگران، این یک درخواست بسیار رایج از مشتریان است. و هر بار که در آرایشگاه ها به لایه ها اشاره می شود، تعدادی سوال برای آرایشگر ایجاد می کند. به عنوان مثال: چگونه لایه هایی را برای بافت و طول موهای خاص این مشتری ایجاد می کنید؟


آیا شما قادر خواهید بود به اثر مورد نظر آنها برسید؟ آیا مشتری از ظاهر جدید خود راضی خواهد بود؟ در این راهنمای لایه‌بندی مو، نحوه کوتاه کردن لایه‌های مو را پوشش می‌دهیم تا بتوانید تکنیک خود را بهبود ببخشید و هر نوع مو را به طرز ماهرانه‌ای حالت دهید.

امروزه آرایشگران باید در سبک های مختلف مهارت داشته باشند، از جمله: کوتاه کردن موهای کوتاه ، کوتاهی موی صاف و مجعد، کوتاهی فرشته با مدل موی چندلایه، مدل موی بلند، موهای بلند با لایه های زیاد، باب بی انتها ، و برش های پررنگ پیکسی . با این آموزش، هیچ مدل موی لایه ای وجود نخواهد داشت که نتوانید آن را تسخیر کنید!

لایه بندی به معنای ایجاد طول های مختلف در مو است . از این لایه ها می توان برای ایجاد تعریف، حجم، حرکت و بافت برای مشتریان خود استفاده کرد. پیش از این، ما این فرآیند را به چهار مرحله ساده تقسیم کرده ایم.

مرحله شماره 1: ارزیابی مو، تعیین نوع و ضخامت

مهمترین قدم برای هر آرایشگری این است که ابتدا نوع موی خود را شناسایی کند. شما باید بدانید که آیا خوب است یا ضخیم، و آیا بافت آن صاف، مجعد یا موج دار است. به این ترتیب، شما می توانید به طور کامل درک کنید که موهای آنها پس از برش به صورت لایه ای چگونه رفتار می کنند. این به جلوگیری از هرگونه غافلگیری ناخواسته برای شما یا مشتریانتان کمک می کند - مانند حجم اضافی ناخواسته در موهای مجعد.

برای موهای مجعد ، باید آن را بدون شستن از قبل خشک کنید تا ببینید (تقریباً بلافاصله) چگونه شکل و حجم آن تغییر می کند. برای اینکه بتوانید موها را به طور دقیق کوتاه کنید، موهای صاف باید پس از شستن و حالت دادن به آنها کوتاه شوند، زیرا معمولا حجم کمتری نسبت به موهای مجعد دارند.

 

مرحله 2: موها را برای لایه بندی به بخش هایی تقسیم کنید

بسیار مهم است که قبل از شروع کوتاه کردن، موهای مشتری را به چند قسمت تقسیم کنید . اندازه بخش های شما و دقیقاً محل تقسیم آنها به بافت مو و طول آن و همچنین نتیجه نهایی که می خواهید به دست آورید بستگی دارد. با توجه به آنچه گفته شد، یک روش استاندارد برای جداسازی وجود دارد که شامل ایجاد هفت بخش است.

ابتدا از یک شانه برش برای ایجاد یک بخش استفاده کنید. از پشت یک گوش شروع کنید و به سمت بالا و بالای سر به گوش دیگر بروید. این قسمت را به سه قسمت کوچکتر با اندازه زوج تقسیم کنید. موهای باقیمانده را به سمت پایین تقسیم کنید - در این مرحله، پنج قسمت خواهید داشت. سپس ، هر طرف را یک بار دیگر تقسیم کنید و بخش های خود را جمع کنید. موهای زیر گردن را بیرون بگذارید. اکنون ، شما باید هفت بخش آخر را داشته باشید که تقریباً مانند یک شبکه ظاهر می شوند. توجه داشته باشید که این روند برای موهای کوتاه تر متفاوت خواهد بود ، جایی که بسته به طول بخش های کمتری وجود خواهد داشت.

مرحله شماره 3: لایه ها را بر اساس طول و بافت مو برش دهید

بعدی در روند شروع به برش است. نحوه کار از اینجا بسته به طول مو و همچنین بافت آن متفاوت است. در اینجا برخی از عواملی که باید در مورد لایه بندی موهای کوتاه، بلند، صاف و مجعد در نظر بگیرید، آورده شده است.

چگونه موهای کوتاه را لایه بندی کنیم

برای موهای کوتاه ، هم قسمت پشت و هم طرفین باید تا حد امکان به سر کوتاه شود. زاویه شیب به حجم و سبکی که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد. برای برش پیکسی، تقریباً زاویه 90 درجه خواهد بود، و اگر باب کوتاه باشد، انگشتان را با زاویه 45 درجه کج خواهید کرد. قسمت های بالایی هم با برش های عمود برش داده می شود و هم با بافت با برش های موازی. قسمت جلویی یا چتری ها به ترجیح شخصی شما یا مشتری واگذار می شود.

نحوه لایه بندی موهای بلند

در مورد موهای بلند ، از قسمت بلند در پشت گردن شروع کنید، فقط انتهای آن را کوتاه کنید یا طول آن را با مدلی که فکر می کنید برای مشتری بهتر است تنظیم کنید. در مرحله بعد ، اجازه دهید قسمت پشتی از بین برود و با شانه به سه قسمت (مرکز ، چپ و راست) تقسیم شود. برای ایجاد لایه های زیادی ، در سه زاویه مختلف برش دهید: موها را به سمت بدن خود بکشید ، در 45 درجه از تاج و در 90 درجه به سمت بالا. این کار را برای قسمت های دیگر تکرار کنید و در کناره ها ادامه دهید. ابتدا طول را بررسی کنید (اگر می خواهید به صورت پلکانی در بیاورید، طول را از پشت گردن تا شانه ها بگیرید) و تا انتهای پهلو ادامه دهید. برای لایه بندی طرفین ، از رشته ای از پشت استفاده کنید که قبلاً به عنوان راهنما بریده شده است. قسمت بالای جلو بر اساس سبک مورد نظر بریده می شود - شما همچنین می توانید طبق ویژگی های مشتری توصیه هایی را ارائه دهید.

آموزش کوتاهی مو کرج

چگونه موهای صاف را لایه بندی کنیم

روی موهای صاف (که مستعد نازک‌تر شدن نسبت به سایر بافت‌ها هستند)، باب به ایجاد حجم و حرکت کمک می‌کند. پس از تعیین طول، قسمت تاج را برش داده و با لایه ها در زوایای مختلف برش دهید. به این ترتیب قادر خواهید بود سطح حرکتی مورد نظر را به موها بدهید. گزینه دیگر حیرت انگیز از جلو است. موها را از قسمت تاج و بالای گوش به سمت پیشانی شانه کنید، برش را صاف کنید و سپس با برش موازی با قسمت ها، بافت را به آن اضافه کنید.

نحوه لایه بندی موهای مجعد

موهای مجعد جایی است که هنگام لایه برداری باید بیشترین توجه را داشته باشید – زیرا یک کوتاهی اشتباه می تواند به سرعت کل مدل را تغییر دهد. همانطور که ما توصیه کرده ایم، موهای مجعد بهتر است خشک شوند (مخصوصا اگر اولین بار است که با مشتری می روید). این کار نتیجه نهایی را بسیار ساده‌تر می‌کند و تأثیر بیشتری به آن می‌دهد. با تعیین طول شروع کنید. سپس لایه ها را با توجه به حجمی که فکر می کنید خوب است ایجاد کنید. به عنوان مثال، برش گرگ موج دار دارای لایه های زیادی است، حتی در چتری که ظاهری غیررسمی با حجم عالی می دهد. در اصل، این مدل موی نهایی است که همه می خواهند!

 

مرحله چهارم: یک مدل موی چند لایه زیبا داشته باشید

و در نهایت، ما نباید تعمیر و نگهداری را فراموش کنیم . برای تازه نگه داشتن لایه ها و حفظ حرکت تماشایی آنها، نه تنها باید به طور مرتب آنها را لمس کنید، بلکه مشتریان را تشویق کنید تا از محصولات مناسب در بین برش ها استفاده کنند. در اینجا بهترین توصیه های محصول ما برای در نظر گرفتن مشتریان خود با لایه های جدید زیبا وجود دارد.

 

اکنون که بر این نکات در مورد نحوه برش لایه های عالی مسلط شده اید ، وقت آن است که به گسترش دانش و تخصص خود ادامه دهید. با مراجعه به      بیشتر بیاموزید و اولین قدم را بردارید .


منبع : https://www.revlonprofessional.com/blog/how-to-cut-perfect-layers/

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید