بالیاژ در مقابل آمبره: تفاوت هایی که باید بدانید

بالیاژ در مقابل آمبره: تفاوت هایی که باید بدانید

بالیاژ در مقابل آمبره: تفاوت هایی که باید بدانید


همه ما قبلاً شاهد این سناریو بوده‌ایم: مشتری وارد سالن می‌شود و درخواست بالیاژ می‌کند، اما وقتی آنها یک عکس مرجع را بیرون می‌آورند، با یک آمبره بدون مرز مواجه می‌شوید. در حالی که این دو تکنیک به لطف ویژگی های مشترکشان به راحتی با هم ترکیب می شوند، می دانید که در واقع کاملاً متفاوت هستند. بنابراین، چگونه این تفاوت ها را برای مشتری خود توضیح می دهید؟

در اینجا، ما تمام مزایای بالیاژ در مقابل آمبره را بررسی می کنیم، بنابراین می توانید آنها را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید تا به آنها کمک کنید ظاهر ایده آل خود را انتخاب کنند.

 چه چیزی باعث می شود موهای بالیاژ و امبر شبیه به هم باشند؟

دلیلی وجود دارد که چرا بالیاژ سنتی و آمبره اغلب با هم مخلوط می شوند ... آیا این درست است؟ در اینجا چند مزیت وجود دارد که این دو تکنیک را بسیار شبیه به هم می کند:

قد وسط و انتهای مو براق است. با بالیاژ سنتی یا آمبره (برخلاف تکنیک‌های "معکوس")، تمام درام بر روی طول‌ها متمرکز می‌شود تا جلوه‌ای ابعادی ایجاد کند.
هر دوی آنها رشد مجدد نرمی را ایجاد می کنند - اگر با رنگ طبیعی ریشه کار کنند. از آنجایی که روشن کننده روی قدهای میانی و انتهای مو متمرکز شده است، خطوط مشخصی قوی در ناحیه ریشه نخواهید داشت که امکان رشد بدون درز را فراهم می کند.
هر رنگی کار خواهد کرد. بنابراین، چه مشتری شما رنگ‌های طبیعی، پاستلی یا تند را ترجیح دهد، می‌تواند ترکیبی از سایه‌های آمبره یا بالیاژ را بیابد که کاملاً مناسب استایل آنها باشد.

تفاوت بین موهای بالیاژ و آمبره چیست؟

تفاوت عمده بین موهای بالیاژ و امبر در نحوه اعمال رنگ یا روشن کننده از طریق تارها نهفته است. بالایاژ در طول سال ها تکامل یافته است، اما برای بالایاژ سنتی، روی سطح متمرکز است و بخش ها را با تکنیک نقاشی دستی سفارشی جارو می کند. شما واقعاً می‌توانید برجسته‌سازی‌ها را سفارشی کنید تا ویژگی‌های مشتری خود را بهبود ببخشید، خواه این به معنای اضافه کردن حجم نواری ظریف برای درخشش شمع باشد یا برجسته‌سازی‌های برجسته برای ابعاد ساحلی. در همین حال، موهای آمبره بیشتر از یک الگو پیروی می کنند. روشن کننده به صورت افقی در عرض کامل طول ها و انتها اعمال می شود و یک گرادیان متمایز از تیره به روشن (یا روشن به تیره در آمبره معکوس) ایجاد می کند. بنابراین، حتی اگر هر دو روش به طور سنتی طول ها را روشن و روشن می کنند، همه آن جارو کردن و رنگ آمیزی منجر به دو ظاهر بسیار متفاوت می شود.

می خواهید خودتان ببینید؟

عکس اول زیر موهای بالیاژ را نشان می دهد و عکس دوم موهای آمبره را نشان می دهد، بنابراین می توانید ببینید که چقدر رنگ ها متفاوت است ...

اما مزایای منحصر به فرد بالیاژ در مقابل موی امبره به همین جا ختم نمی شود. در اینجا جزئیات بیشتری وجود دارد که آنها را متمایز می کند…

 بالیاژ:
خط پایه می تواند متفاوت باشد. برخی از قطعات برجسته ممکن است نزدیک به ریشه شروع شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط انتهای آن را برای درخشش آینده تزئین کنند.
از آنجایی که فرمول معمولاً روی سطح مو متمرکز می شود، گاهی اوقات لایه های پایین تر برای ایجاد کنتراست تیره تر به نظر می رسند.
به طور سنتی، این کار در هوای آزاد برای پایانی یکپارچه و نرم انجام می‌شود - اگرچه می‌توانید قطعات را در فویل‌ها بپیچید تا بالارفتگی را افزایش دهید. این "foilayage" نامیده می شود و در یک برگه جدید باز می شود.
بسته به ظاهر نهایی مشتری، می‌توانید ترکیبی از نکات برجسته را در یک برگه جدید جارو کنید. همه انواع مو، از صاف گرفته تا موج دار، مجعد و گره خورده می توانند زیبا به نظر برسند.

  موهای آمبره:
شما تمام بخش های مو، از جمله لایه های زیرین را اشباع می کنید تا یک گرادیان یکپارچه از تیره به روشن (یا روشن به تیره) ایجاد کنید.
شما می‌توانید با رنگ‌های متضاد ظاهری جسورانه داشته باشید یا به یک جلوه آمبره ظریف (همچنین به عنوان غمگین) برسید. این در یک برگه جدید باز می شود.
موهای صاف با این تکنیک بهترین عملکرد را دارند زیرا تغییر رنگ راحت تر دیده می شود. مشتریان با موج، فر و کلاف ممکن است بالیاژ را ترجیح دهند.

چگونه بین موهای بالیاژ و آمبره انتخاب می کنید؟

برای درک اینکه کدام تکنیک برای مشتریان شما مناسب است، مهم است که اهداف موهای آنها را درک کنید تا بتوانید یک طرح منحصر به فرد طراحی کنید که برای آنها مناسب باشد. برخی ممکن است آمبره سنتی را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تمایل به لیفت فویلای بالاتر داشته باشند، و حتی ممکن است مواردی وجود داشته باشد که هر دو تکنیک را برای ظاهر دلخواه خود ترکیب کنید.

این را در طول مشاوره آنها با استفاده از عکس های مرجع به عنوان راهنما نشان دهید و در مورد مزایای آن با مشتری خود صحبت کنید تا ظاهری مطابق با سبک و سبک زندگی آنها داشته باشید.

اگر مشتری شما ظاهری واقعاً سفارشی می‌خواهد بالیاژ را انتخاب کنید. بالیاژ را می توان در هر جایی در سراسر مو قرار داد، بنابراین می توانید با نور و سایه بازی کنید تا ویژگی های مورد علاقه مشتری خود را افزایش دهید. این می تواند به معنای افزودن یک قاب برای درخشان کردن چهره آنها یا ایجاد عمق در ریشه آنها برای ظاهری بلوند زنده باشد. این تکنیک رنگ آمیزی برای مشتریانی با موهای ظریف که خواهان حجم هستند، انتخابی عالی است. همچنین روی تمام بافت‌های مو کار می‌کند، از جمله آن‌هایی که موهای موج‌دار، مجعد یا گره‌خورده دارند و می‌خواهند هایلایت کمتری داشته باشند. اساساً، این یک تکنیک هایلایت همه کاره است که به شما امکان می دهد هر نوع مویی را با هر ترکیب رنگی، از آفتاب گرفته تا پاستل، تقویت کنید.


محبوب ترین تکنیک های بالیاژ

رنگ بالیاژ تکنیک پایه و اصلی

این تکنیک بالیاژ معتبرترین شکل آن است، که در آن بخش‌هایی از مو با روشن‌کننده به روشی خاص رنگ می‌شود تا با افزایش طول و انتهای مو، درخشندگی سفارشی‌شده به مشتری بدهد. بالیاژ ابتدا با یک الگوی نور آزاد بلوند روشن بر روی یک ورقه جدید باز می شود که مخصوص تکنیک های دست آزاد است و دارای یک ماده چسبنده است که تضمین می کند دقیقا همان جایی که آن را قرار می دهید باقی می ماند. سپس، هایلایت‌ها  روی یک صفحه جدید با رنگ های 88/07 + 88/03 + 1.9% باز می‌شوند و در انتهای آن یکرنگ  بلوند کاراملی روی ورق جدید ایجاد می‌شود که بسیار آفتابی است.


FOILYAGE فویلاژ


بالیاژ معکوس


بالیاژ تکه ای


بالیاژ چانکی


آمبره اصلی


سامبره


آمبره معکوس

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید